Menu +

10 tips voor de beste marketing van je bedrijf

Voor ieder bedrijf is marketing ontzettend belangrijk om onder de aandacht te komen bij de doelgroep. Zeker met de komst van het internet is het belangrijk om op de juiste manier onder de belangstelling te komen bij potentiële klanten. Hieronder hebben we daarom diverse tips die toe te passen zijn om het bedrijf beter in kaart te brengen bij mogelijke klanten.

Gebruik deze tips voor je bedrijf

  1. Zorg dat je website helemaal in orde is en overzichtelijk is. Daarbij is het van belang dat alle belangrijke informatie vermeld staat op de website, zoals de diensten, informatie over het bedrijf, contactgegevens en overige informatie die interessant is voor potentiële klanten. Ook dient de website gebruiksvriendelijk te zijn, zoals een responsive website.
  2. Zorg daarnaast dat alle content op de website of in bladen over je bedrijf goed naar voren komt. Potentiële klanten moeten namelijk vertrouwd raken met je bedrijf. Slechte content met veel spellingsfouten en onprofessionele taal kan de klant juist afschrikken.
  3. Probeer altijd vanuit het oogpunt van de klant te denken. Probeer de klant te overtuigen en te verleiden. Veel bedrijven zijn te druk met het informeren i.p.v. de klant te overtuigen.
  4. Maak gebruik van social media. Vrijwel iedereen zit tegenwoordig op social media. Bovendien is het gratis te gebruiken en heb je zelf de keuze om relatief goedkoop gebruik te maken van advertenties.
  5. Zorg dat alles zo laagdrempelig is voor de bezoekers. Te denken valt aan het contact opnemen of bestellingen plaatsen. Denk hierbij aan korte contactformulieren en korte bestelpagina’s. Wanneer bezoekers te veel werk moeten doen dan zijn ze snel geneigd om af te haken.
  6. Zorg dat de bezoeker centraal staat bij het gehele proces. De bezoeker moet zich belangrijk voelen bij je bedrijf om zodoende sneller geneigd te zijn om een aankoop te doen.
  7. Probeer tot slot open te zijn tegen al je potentiële klanten. Laat klanten weten wie je bent en wie je bedrijf is. Klanten vinden het prettig om te weten met wie ze in zee gaan en het is belangrijk dat zij zich daar prettig bij voelen.